קטלוג תערוכת העפיפונים - page 16

PLAYING WITH THE WIND
לשחק עם הרוח ‹
14
בשנות השבעים של המאה ה-02, חברו יחד הצייר
, ג'קי מאטיס והאמריקני
קורט אסקר
והפסל השוודי
טל סטיטר )אחד מאבות זרם "האמנות המעופפת",
שהיה מקורב לזרם "אמנות האדמה" המשולב
בסביבה, שהוציא את האמנות אל מחוץ לכותלי
הגלריות והמוזיאונים ותלה את יצירותיה המתנועעות
מתחת לכיפת השמים(. השלושה, שלא ראו
בעפיפונים צעצועים, קישוטים או הישגים הנדסיים
בלבד, הציבו את העפיפון במרכז חקירותיהם
התפיסתיות והאמנותיות.
העפיפונים של קורט אסקר אינם מציגים ציפורים או
פרפרים, אלא עקבות מרשימים של גלגלי אופניים,
חיות או שבלולים, ש"זנבותיהם מייצגים – לדבריו
לים ונתיבים הקושרים אותם לקרקע ובו בזמן
ָ
ב
ְ
– ש
יוצרים אשליה שהשמים הם המשכו של האופק".
, קוֹרט אסקר, שוודיה, 6791. ספינקר,
שבלול
בד, נייר, עץ, חוט תיל, אקריליק. אוסף ג'קי מאטיס
In the 1970s the Swedish painter and
sculptor,
Curt Asker
, together with Jackie
Matisse and Tal Steeter, was one of the
initiators of ‘Art that flies’, an artistic
movement close to ‘Land Art’, intimately
integrated with the environment, which
moved art out of the confines of galleries
and museums, and hung pictures in motion
on the rails of the skies. The three, who did
not consider kites as merely decorative toys
or impressive engineering feats, positioned
kites at the center of their conceptual and
artistic research.
Curt Asker’s kites do not show birds or
butterflies but rather impressive traces of
animals, bicycles, and snails, whose tails, as
he says, “represent trails and tracks linking
them to the ground and creating the illusion
that the sky is, in fact, a continuation of the
horizon.”
Snail
, Curt Asker, Sweden, 1976. Spinnaker,
cloth, paper, wood, wire, acrylic. The Jackie
Matisse Collection
1...,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...210
Powered by FlippingBook