Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  20 / 292 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 20 / 292 Previous Page
Page Background

קעקועים — גוף האדם כיצירת אמנות

18

דמויות לוביות מקועקעות בזרועות וברגליים בתבליט קיר על קברו של סתי הראשון, 0331 לפנה“ס לערך

Libyan figures as depicted on a relief in the tomb of Seti I, circa 1330 BC, with tattoos on their

arms and legs

From: W.D. Hambly and H.F.G. Witherby,

The History of Tattooing and its Significance

, London, 1925: p. 105

לבין ממד של קדושה. מרחב אינטימי זה, שנוצר באמצעות המילים המקודשות

(ברכה, בערבית), ששילבה המקעקעת במלאכתה, כמו גם

בַּרַכַּה

של הקוראן, וה

הדגמים המורכבים והצִבענים המרפאים — כל אלה כוננו חוויה רוחנית של

38

תפילה וקעקוע, דיבור ומעשה.

קעקועים : סטי גמה , דיכו י וקל ו ן

בחברות שונות בעולם נתפס כאמור מנהג קעקוע הגוף כבעל ערך חיובי. עם זאת

תרבויות אחרות השתמשו בקעקוע למטרות אחרות אשר יוחס להן ערך שלילי.

ביוון ורומא נקשרו קעקועים בעיקר לפשיעה ולעבדות. עבדים ופושעים

במאמר מוסגר יצוין, כי סימונו של העבד העברי

39

סומנו כדי למנוע את בריחתם.

ברציעת אוזנו לא היה שונה במהותו מסימונם בקעקועים של עבדים בתרבויות

אחרות (שמות כא:2-6).

משערים, כי למן העת העתיקה, הוקעת מנהג הקעקוע והשימוש בו למטרות