נגישות במוזיאון


 

אנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני לכלל האזרחים והאזרחיות ובשיפור השירות הניתן לאזרחים.יות עם מוגבלות.

אנו משקיעים משאבים רבים בהנגשת המוזיאון על כל שטחיו על מנת להפוך את המקום לנגיש עבור א.נשים עם מוגבלות, ביתני המוזיאון ותצוגותיו מונגשים ומותאמים לכלל קהל המבקרים.

המוזיאון פועל בשיתוף פעולה עם מערכת החינוך, עמותות וארגונים ציבוריים ופרטיים המקדמים את נושא הנגישות.

אנו מקדמים תוכן מוזיאלי בהדרכות מותאמות, מבצעים התאמות נגישות במבני התצוגות, האולמות, האתרים הפתוחים ובדרכי הגישה השונות.

כמו כן, נעשו התאמות באתר האינטרנט של המוזיאון.

 

התאמות אלו מבוצעות על פי הוראות חוק שוויון זכויות לא.נשים עם מוגבלויות ותקנותיו (התשנ"ח -1998).

 

ניתן לקבל מידע נוסף על מגוון הפעילויות ואפשרויות הביקור המודרכות לקבוצות במרכז ההזמנות באגף החינוך :

טל' : 03-7455710/20

edu-hazmanot@eretzmuseum.org.il

  

 

 

מידע והנחיות לביקור

 

*חניה - החניה בחניון המוזיאון היא ללא תשלום לבעלי תעודת נכה.

 הכניסה למגרש החניה הנגישה היא דרך הכניסה הראשית לחניון המוזיאון.

בעת הגעה עם הרכב למחסום הכניסה, יש ללחוץ על קבלת שובר הכניסה ולקחת את הכרטיס עם היציאה מהרכב. לאחר מכן יש ללחוץ על לחצן האינטרקום ולבקש מהסדרן לפתוח את המגרש הפנימי הנמצא בצד הימיני בו מסומנות החניות הנגישות.

קיים שלט הדרכה בשער הכניסה המסביר את ההנחיות, הכיתוב בשלט באותיות גדולות, והוא נמצא במקום בולט.

כמו כן בעת סיום הביקור במוזיאון על המבקר.ת בעל תו הנכה לפנות לעמדת הביטחון בסמוך לקופות לשם זיכוי הכרטיס.

 

*כניסה למוזיאון

אנשים עם מוגבלויות: חינם (עם הצגת תעודת נכה).

מלווה לאדם עם מוגבלות: חינם (בהצגת תעודת נכה בה מצוין כי נדרש מלווה).  

 

 *נגישות וסיוע בניידות:

 

1.עמדת המידע -במבואת הכניסה בה ניתן לקבל את מפת המוזיאון וכן הסבר על אפשריות הביקור,התצוגות והתערוכות  השונות.

 

2. עמדת הקופות - קיים מכשיר שמע המסייע בקבלת הסבר ,מענה לשאלות ועמדה נגישה לכיסא גלגלים.

 

3.קלנועית - לרשות המתקשים בהליכה עומדת קלנועית - רכב מיוחד המאפשר הגעה נוחה לתצוגות ותערוכת המוזיאון.

השירות ניתן בשעות הפעילות של המוזיאון: 

שני ורביעי: 16:00-10:00

שלישי וחמישי:  20:00-10:00

שישי 14:00-10:00

שבת: 18:00-10:00

להזמנת הקלנועית יש לפנות בבקשה לעמדת קופות המוזיאון.

 

4. כיסא גלגלים - לרשות מבקר.ת המתקשים בהליכה עומד כיסא גלגלים אישי שיאפשר מהלך ביקור נוח בין תצוגות המוזיאון. לתיאום ניתן לפנות לצוות הקופה ועמדת המידע. יש למסור בעמדת הביטחון תעודה מזהה לפיקדון עבור השימוש, עד החזרתו בסיום הביקור

 

5. שירותים - השירותים במוזיאון נגישים, ניתן למצוא אותם ע"י שילוט הכוונה במוזיאון, וכן בסימון ע"ג מפת המוזיאון (ניתן לקבל את מפת המוזיאון בקופה).

 

6. מעליות - מותקנות באולמות השונים, בביתן הדואר והבולאות בהם כמה מפלסים.

קיימת הכוונה קולית בתוך המעליות.

 

7. מעלונים בשטחי החוץ - מותקנים 2 מעלונים :בסמוך לרחבת הכבאית ובהמשך העלייה  

 לגן יעל , במקומות בהן מוצבות מדרגות.

 לסיוע בהפעלת המעלון נדרש ליצור קשר טלפוני: 052-2741703

 

8. מדרכות ומעברי חוץ

ברחבי המוזיאון מותקנים משטחי התראה מישושי ממסמרות נירוסטה  במעברי המדרגות והמדרכות, הוספו מעקות יד בצידי המדרגות  ונצבעו  בצבע נוגדני.

המוזיאון עושה כל שביכולתו לשיפור הנגישות, ההכוונה וההתמצאות של האוכלוסיות השונות.

 

7. עמדות עם מפת התמצאות – פזורות עמדות בשטחי החוץ בהן מפות מוגדלות.

 

*פלנטריום - הפלנטריום מונגש ללקויי ראייה ונכים בכיסאות גלגלים (מספר מקומות מוגבל). טכנית. מופעי הפלנטריום זמנית אינם מונגשים בתמלול ללקויי שמיעה, עקב סיבה טכנית

זמנית מופעי הפלנטריום בתיאום רק לקבוצות : 03-7455710/20

 

נגישות לאוכלוסיות עם לקויות ראייה ושמיעה 

 

*הטמעת נגישות למבקרים עם לקות בשמיעה

ניתן לתאם סיור עפ"י בקשה אישית ובתיאום שבוע מראש.

 

*מערכת שמע מסוג לולאת השראה:

1. קיימים מכשירי שמע בעמדת הקופות וחנות המוזיאון.

2. באולמות בהם מתקיימים אירועים קיימת מערכת שמע - ניתן להשאיל אוזניות כ- 30 דקות לפני תחילת האירוע בעמדת הכניסה ,ע"י סדרן .

 

*תרגום בשפת הסימנים:

בכל אירוע המתקיים במוזיאון, באם אופי האירוע מאפשר, ניתן לבקש בהודעה של 14 ימים מראש, מתורגמן בשפת הסימנים.

פלנטריום: בשל מגבלות טכנולוגיות ואופי ההקרנה לא ניתן להציג כתוביות. ניתן בתיאום מראש לבקש מתורגמן לשפת הסימנים.

 

  

תמלול שפתי באירועים:

באולמות מתבצע תמלול בהופעות- באחריות מזמין האירוע ובתאום.

*יתכן כי בחלק מהאירועים לא יהיה תמלול וזאת בהתאם לאופי האירוע או סוג אירוע המחייב לדרישה זו בהתאם לדרישות החוק, ניתן לקבל מידע ככל שיידרש לפני האירוע.

בפלנטריום – לא קיים תמלול קבוע.

 

הכוונה קולית ללקויי ראייה: קיימת מערכת Steep Hear לסיוע והסבר ללקויי ראייה, המערכת מרושתת בפריסה המרחב הסובב את גן יעל, גתות היין והתצוגות הסמוכות.  המערכת מאפשרת הגעה עצמאית של קהל המבקרים לתחנות באמצעות אפליקציה שיש להתקין בנייד האישי .

 

 

למידע נוסף:

ליטל וילנר- רכזת פרויקטים ונגישות

טלפון: 03-7455719
דוא"ל : litalv@eretzmuseum.org.il

 

 

 

.