Accessibility - Eretz Israel Museum

Accessibility

אתר האינטרנט

באתר זה מופעל תפריט הנגשה של חברת נגיש בקליק בע”מ הפועל באמצעות שרת הנגשה ייעודי. השימוש בתפריט הנגשה כפוף לתנאי השימוש של חברת נגיש בקליק בע”מ.

התאמות הנגישות בוצעו עפ”י המלצות התקן הישראלי (ת”י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.

כיצד עובדת ההנגשה באתר?
התוכנה פועלת בדפדפנים הפופולריים: Chrome, Firefox, Explorer 10+, Safari, Opera.

לחיצה על כפתור הנגישות מאפשרת את פתיחת התפריט המכיל כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

אפשרויות הנגישות בתפריט ההנגשה:

  • מימוש סמנטי ואינפורמטיבי עבור טכנולוגיות מסייעות.
  • התאמה לניווט על ידי מקלדת-
  • התאמה לקורא מסך – התאמת האתר עבור טכנולוגיות מסייעות כגון NVDA ו- JAWS. לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בגרסה העדכנית ביותר NVDA.
  • חסימת הבהובים – עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים
  • הגדלת פונט האתר ל-4 גדלים שונים
  • התאמות ניגודיות – שינוי ניגודיות צבעי האתר
  • התאמת האתר לעיוורי צבעים
  • שינוי הפונט לקריא יותר
  • הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן
  • הגדלת התצוגה לכ-200%
  • הדגשת קישורים באתר
  • הדגשת כותרות באתר
  • הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

ככל שנתקלתם בתקלה ו/או ישנו חלק באתר שאינו מונגש בהתאם לצרכיכם, נשמח שתפנו אל רכז הנגישות שלנו באמצעות אמצעי הקשר המופיעים מטה, ונעשה את מירב מאמצינו בכדי לענות לבקשתכם.

 

לקראת הביקור

חניה: החניה בחניון המוזיאון היא ללא תשלום לבעלי תעודת נכה. הכניסה למגרש החניה הנגישה היא דרך הכניסה הראשית לחניון המוזיאון. בעת הגעה עם הרכב למחסום הכניסה, יש ללחוץ על קבלת שובר הכניסה ולקחת את הכרטיס עם היציאה מהרכב. לאחר מכן יש ללחוץ על לחצן האינטרקום ולבקש מהסדרן לפתוח את המגרש הפנימי הנמצא בצד הימיני בו מסומנות החניות הנגישות. קיים שלט הדרכה בשער הכניסה המסביר את ההנחיות, הכיתוב בשלט באותיות גדולות, והוא נמצא במקום בולט. בעת סיום הביקור במוזיאון על המבקרים עם תו הנכה לגשת לעמדת הביטחון בסמוך לקופות לשם זיכוי כרטיס החניה.

דמי כניסה: חינם, לבעלי ובעלות תעודת נכה (בהצגת תעודה) ולמלווים לאנשים עם מוגבלויות (בהצגת תעודת נכה בה מצוין כי נדרש מלווה)

עמדת הקופות: קיים מכשיר שמע המסייע בקבלת הסבר, מענה לשאלות ועמדה נגישה לכיסא גלגלים.

פטור מתור: שירות ללא המתנה בתור למחזיקים בתעודת נכה.

עמדת המידע: במבואת הכניסה בה ניתן לקבל את מפת המוזיאון וכן הסבר על אפשריות הביקור בתצוגות והתערוכות השונות והסדרי הנגישות.

מוקד טלפוני: 03-7455777 (מענה יינתן בשעות הפתיחה של המוזיאון: 10:00-16:00)

הסדרי נגישות

קלנועית: לרשות המתקשים בהליכה עומדת קלנועית – רכב מיוחד המאפשר הגעה נוחה בין שבילי המוזיאון לתצוגות ולתערוכת.

להזמנת הקלנועית יש לפנות לעמדת קופות המוזיאון.

השירות ניתן בשעות הפעילות של המוזיאון:

שני, רביעי: 16:00-10:00
שלישי, חמישי: 20:00-10:00
שישי: 14:00-10:00
שבת: 18:00-10:00

כיסא גלגלים: לרשות המבקרים המתקשים בהליכה עומד כיסא גלגלים אישי שיאפשר מהלך ביקור נוח בין תצוגות המוזיאון. לתיאום ניתן לפנות לצוות הקופה ועמדת המידע. יש למסור בעמדת הביטחון תעודה מזהה לפיקדון עבור השימוש, עד החזרתו בסיום הביקור

שירותים: השירותים במוזיאון נגישים, ניתן למצוא אותם ע”י שילוט הכוונה במוזיאון, וכן בסימון ע”ג מפת המוזיאון (ניתן לקבל את מפת המוזיאון בקופה).

מעליות: מותקנות באולמות המוזיאון, מרכז רוטשילד, ביתן אלכסנדר לתולדות הדואר והבולאות. בתוך המעליות קיימת הכוונה קולית.

מעלונים בשטחי החוץ: בשטחי המוזיאון מותקנים שני מעלונים במקומות בהן מוצבות מדרגות: בסמוך לרחבת הכבאית ובעלייה לגן יעל. לקבלת סיוע בהפעלת המעלון יש להתקשר למספר: 052-2741703

מדרכות ומעברי חוץ: ברחבי המוזיאון מותקנים משטחי התראה מישושי ממסמרות נירוסטה. במעברי המדרגות והמדרכות, הוספו מעקות יד בצדי המדרגות.

עמדות התמצאות עם מפה מוגדלת של המוזיאון: נמצאות ביציאה ממבואת הכניסה ובמעברים שונים.

אולמות / פלנטריום

דרכי הגישה לאולמות המוזיאון, התצוגות והמרחבים הפתוחים מונגשים לקהל עם צרכים מיוחדים וכיסאות גלגלים.

אולמות

  • קהל עם כיסאות גלגלים: במבואת הכניסה לאולמות סיוע ע”י הסדרן בהכוונה לשימוש במעלון או מעלית
  • כבדי שמיעה: באירועים/מופעים/ימי עיון באולמות קלצ’קין, נופים ורוטשילד ניתן לקבל סיוע במבואת הכניסה ע”י הסדרן לקבלת אוזניות למערכת שמע והכוונה לשימוש באפליקציה לטלפון הנייד. אולמות קלצ’קין, רוטשילד ונופים הונגשו לכבדי שמיעה באמצעות פלטפורמת ההנגשה הקולית של Bettear המאפשרת האזנה לתכנים הקוליים בזמן אמת באמצעות אפליקציית Bettear.

פלנטריום

הפלנטריום מונגש ללקויי ראייה ונכים בכיסאות גלגלים (מספר מקומות מוגבל). בשל בעיה טכנית, המופעים אינם מונגשים בתמלול ללקויי שמיעה באופן זמני.

אוכלוסיות עם לקויות ראייה ושמיעה

מערכת שמע מוגברת:

  • מכשירי שמע להסבר קיימים בעמדת הקופות במבואת הכניסה ובחנות המוזיאון.
  • אפליקציית Bettear: האולמות קלצ’קין, רוטשילד ונופים מונגשים לכבדי שמיעה באמצעות פלטפורמת ההנגשה הקולית של Bettear המאפשרת האזנה לתכנים הקוליים בזמן אמת באמצעות אפליקציית ייעודית. המערכת מיועדת לשימוש כבדי שמיעה, אבל פתוחה לכולם. מיועד לכל המשתתפים באירועים/הרצאות/כנסים באולמות.

מה צריך לעשות?
1. הורידו את אפליקציית Bettear בחנות האפליקציות
2. הצטיידו באוזניות בהגיעכם לאולמות
3. פתחו את אפליקציית Bettear באולמות שלנו, התחברו והתחילו להנות!
להורדה: Android | iOS

  • ניתן לשאול אוזניות מותאמות כ-30 דקות לפני תחילת האירוע במבואת האולמות.
  • לקבלת סיוע בשימוש באוזניות או באפליקציה, ניתן לפנות לסדרן בעמדת הכניסה לאולם.

תרגום בשפת הסימנים: בכל אירוע המתקיים במוזיאון, באם אופי האירוע מאפשר, ניתן לבקש בהודעה של 14 ימים מראש, מתורגמן בשפת הסימנים.
בשל מגבלות טכנולוגיות ואופי ההקרנה לא ניתן להציג כתוביות בפלנטריום. ניתן בתיאום מראש לבקש מתורגמן לשפת הסימנים.

תמלול שפתי באירועים באולמות: באולמות מתבצע תמלול בהופעות – באחריות מזמין האירוע ובתאום.
*יתכן כי בחלק מהאירועים לא יהיה תמלול וזאת בהתאם לאופי האירוע או סוג אירוע המחייב לדרישה זו בהתאם לדרישות החוק, ניתן לקבל מידע ככל שיידרש לפני האירוע.

הכוונה להסבר קולי ללקויי ראייה: מערכת Steep Hear מרושתת בפריסה במרחב הסובב את גן יעל, גיתות היין והתצוגות הסמוכות. המערכת מאפשרת הגעה עצמאית של קהל המבקרים לתחנות באמצעות אפליקציה שיש להתקין בטלפון הנייד האישי.

תיאום סיור מונגש: ניתן לתאם בפנייה אישית או קבוצתית, עד שבוע לפני מועד הביקור הרצוי. התיאום מתבצע דרך מרכז ההזמנות של אגף החינוך.