מה
חומר, שמן על בד, טכניקה מעורבת
ג. 125, ר. 300
מי
יעל אורן סופר, ילידת 1983
למה
"העבודה היא חלק מסדרה שהוצגה במסגרת תערוכת היחיד שלי "אחוזי בנייה". בתערוכה הוזמנתי להציג באום אל פחם, והרגשתי צורך להתייחס למקום ולמפגש היהודי-ערבי. התחקיתי אחרי בן זוגי הנגר לאתרי הבנייה בהם עבד, כמקום מפגש שמחד אינו מחייב את כללי הנימוס ומאידך לא מציף את המתח הפוליטי. פעולות הבנייה ריתקו אותי, תיעדתי אותן וציירתי את הפועלים בגודל טבעי בסטודיו. מחד מעריצה את המודל הגברי היוצר ומפרנס בעבודת כפיו, ומאידך מתבוננת בביקורת על החיבה הגברית לכלי העבודה, וחוסר תשומת הלב שלהם פעמים רבות.
הזהות היהודית או ערבית של הפועלים הטשטשה עבורי והבנייה של המיצבים בסטודיו העלתה שאלה אחרת – עד כמה הגברים, שיודעים לבנות ולהרוס, מכתיבים בפעולותיהם את המציאות שלנו?
המיצבים הציוריים מאפשרים לי ליצור עולם שהחלל שלו למעשה הוא חלל התצוגה, ויכולים להיות דינמים ולהשתנות בחללים שונים. בשלב היצירה הם גדלים עד שהדימוי מרגיש שלם, ואינם כבולים לפורמט ציורי שהוחלט עליו לפני השלמתם".
איפה
העבודה מוצגת במרכז רוטשילד, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.
כתבות נוספות
ריאיון עם הצלם ראאד בואיה – מתוך קטלוג התערוכה "השחור הוא החיים, הלבן הוא האמנות" שראה אור לאחרונה. מראיין: גיא רז, אוצר התערוכה
13.03.24
חדש באוסף: עבודות מהביאנלה לאומנויות ולעיצוב 60 אמניות ואמנים שהשתתפו בשתי תערוכות הביאנלה לאומנויות ולעיצוב במוז"א, תרמו את עבודותיהם לאוסף המוזיאון
12.03.24
חדש באוסף: תרומת אוסף טננבוים לביתן הזכוכית תרומה משמעותית וחשובה של כ-75 פריטי זכוכית מאוסף רבקה וצבי טננבוים לזכר בנם החלילן ידין טננבוים ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים
25.02.24