כנס בינלאומי: היום השלישי – הרצאות וסרטונים - מוזיאון ארץ ישראל

כנס בינלאומי: היום השלישי – הרצאות וסרטונים

 

ONLINE

18:00-17:30

פאולה אנטונלי: "אקולוגיה חומרית: עיצובים לעתיד טוב יותר"

פאולה אנטונלי היא אוצרת בכירה במחלקה לאדריכלות ולעיצוב וראש המחלקה ומייסדת של המחלקה למחקר ופיתוח במוזיאון לאמנות מודרנית, ניו יורק (MoMA). בעבודתה היא חוקרת עיצוב על כל מופעיו מאדריכלות ועד משחקי וידאו, מתוך שאיפה לקדם את הבנת של השפעתו החיובית על העולם. בעבר היא אצרה תערוכות, כתבה ספרים, הרצתה ברחבי העולם ולימדה במוסדות אקדמיים יוקרתיים, ביניהם הרווארד ואוניברסיטת UCLA.

 

18:30-18:00

פרופ׳ תמר אלאור בשיחה עם אדר' ברק פלמן: "קראפט וטכנולוגיה, ניגוד או הרחבה"
מערכת הקשרים בין הגוף הנוכח, כלי העבודה, ומושאי הפעולה, יבחנו כסביבה הנשענת ומייצרת רשתות של יחסים מורכבים. מקרה מבחן: פביליון קיץ, בצלאל.
פרופ' תמר אלאור היא חברת ועדת מדע ותערוכות של מוז"א. אנתרופולוגית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, מחזיקת הקתדרה ע"ש שרה אלן שיין באוניברסיטה העברית. במחקריה התמקדה בצומת שבין דת ומגדר, תרבות וידע. החל מ-2008 אלאור חוקרת תרבות חומרית ואנתרופולוגיה של סגנון מקומי.
אדר' ברק פלמן מרצה בתחום האדריכלות, סטודנט לעיצוב וחוקר. חבר במרכז ההוראה לאמנות ועיצוב וראש לימודים מתקדמים במחלקה לאדריכלות בבצלאל. כמו כן, הוא מנהל את סטודיו הקיץ Design Build, המתמקד בתהליך בניית מבני אב טיפוס בקנה מידה מלא ובאקספרימנטציה בחומרים ככוח המניע של תכנון אדריכלי.

 
19:00-18:30
חממה 4: התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל: ״מגדל תצפית ומקרה הברירה המלאכותית״
תומר ספיר: אוצרים: תומר ספיר, מאיה בן-דוד; מעצב: תומר ספיר; רומי מיקולינסקי, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל

LIVE

20:17:00:מפגשים עם אמני הביאנלה: מאירה אונא, רונן בבלי (סטודיו מג'נטה), רונית ברנגה, פסי גירש, דב גנשרוא, נעם זונשיין, אסתר כהן, ערן לדרמן, שחר קורנבליט, ורד קמינסקי
19:30-17:30: שידור ישיר של הרצאות הכנס online במרכז אלכסנדר
19:30: שיחי גלריה עם אוצרי הביאנלה
20:00: קפה תו – חצר נודדת למפגש בינתחומי