מה
טכניקה מעורבת
מי
לוסי אלקויטי, ילידת 1958
למה
"מריונטות תלויות על חוט נבעו מדימויים שנוצרו בציורים קודמים. דימויים סטטיים שהפכו לברי הפעלה, "ציורים נעים". הדימויים המצוירים בגופי העבודות שלי, נובעים מצורות מדומיינות שמבקשות להירשם במצע. זה נעשה בדיו, על בד בדרך כלל, בצורה אופקית. בהמשך לשהות אמן בספרד נכנסו העיתונים והקולאז'ים והשימוש בקרטון למרחב השפה האמנותית שלי.
חיפשתי דרך לתת לברואים גוף תלת ממדי ולתת להם תנועה שבציור היא מוגבלת. העבודות מדמות יצור חי, לא ברור מהו, הסימטריה שלו מינימלית, והוא שומר בעדינות על שיווי משקל. יש בהם משהו חסר ופגום אך חי ונושם. המריונטות מעוגנות בזיכרונות ילדות של רגעי אושר קטנים כשהחלקים נמשכו בעזרת החוט לתנועה קטנה אך משמחת.
העבודה לרוב היא אינטואיטיבית ואני מפענחת אותה בדיעבד. האם המריונטות קשורות לחיפוש אחר תיקון? ריפוי? האם חיפשתי ביטוי יפה למה שאינו שלם? אינני יודעת, אני עושה ובוחנת את הנעשה בדיעבד כשאני שואלת את עצמי: מה עשיתי כאן ולמה? האם אין האמן מייצר יש מאין, קצת אלוהים שכזה כשהוא בורא דבר שלא היה קודם? התנועה היא הביטוי הבסיסי והראשוני לחיים. התא הקטן ביותר מגיב בתנועה – חי".
איפה
העבודה מוצגת במרכז אדם ועמלו, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.
כתבות נוספות
ריאיון עם הצלם ראאד בואיה – מתוך קטלוג התערוכה "השחור הוא החיים, הלבן הוא האמנות" שראה אור לאחרונה. מראיין: גיא רז, אוצר התערוכה
13.03.24
חדש באוסף: עבודות מהביאנלה לאומנויות ולעיצוב 60 אמניות ואמנים שהשתתפו בשתי תערוכות הביאנלה לאומנויות ולעיצוב במוז"א, תרמו את עבודותיהם לאוסף המוזיאון
12.03.24
חדש באוסף: תרומת אוסף טננבוים לביתן הזכוכית תרומה משמעותית וחשובה של כ-75 פריטי זכוכית מאוסף רבקה וצבי טננבוים לזכר בנם החלילן ידין טננבוים ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים
25.02.24