תערוכה בסיכות, 2019, עומרי גורן - מוזיאון ארץ ישראל

תערוכה בסיכות, 2019, עומרי גורן

צילום: הדר סייפן

מה

הדפס ציורי שמן, פליז עם פטינה; צורפות מסורתית

מי

עומרי גורן, יליד 1980

למה

"יצרתי סדרה של סיכות המשלבות ציורים שסבא שלי צייר עם עבודות צורפות שלי, הדיאלוג ביננו יוצר תערוכה בין שניים שאצורה בתוך סיכה.

הרעיון המרכזי של העבודה התחיל ב-2003 בבצלאל – יצרתי חמש מערכות לבוש מהציורים שסבא שלי צייר, לקחתי את הציורים עצמם, מהקיר, וחתכתי לגזרות בגד תוך שימוש גם במסגרות המקוריות. הרעיון היה להביא אותו להכרה שהוא לא זכה לה דרכי (הוא נפטר בשנת 1997). היתה בינינו מערכת יחסים מורכבת, והההזדמוניות שתקשרנו בהן בצורה הכי טובה היתה בשבתות בבוקר שהלכנו לראות תערוכות אמנות שהוצגו ב"יד לבנים" בפתח תקוה וחזרנו הביתה לצייר בצבעי שמן על קנווס. אני רציתי לצייר דוגמניות שלבושות בכל מיני צורות והוא התעקש שאצייר אנשים "אותנטיים", ואזות ופרחים למיניהם.

מאוחר יותר חזרתי לעסוק בנושא אך ממקום אחר, בשל יותר בוגר ומבין. הפעם הציורים הודפסו מחדש על קנווס, קיבלו ממד אחר ושובצו בתוך קונסטרוקציות מתכת שהכנתי במיוחד כדי לאצור אותו בתוך יצירה שלי – בסיכה. כיום ההתמקדות היא בהשפעת היצירה של כל אחד מאתנו על השני, שיתוף פעולה חוצה דורות ופרספקטיבות שונות על החיים. היה לי חשוב "לשתף" אותו, "להתערב" בנושאי הציור שלו בתוך הקונטקסט שאני עוסק בו היום וכך גם "לעדכן" אותו."

איפה

העבודה מוצגת במרכז רוטשילד, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.