מה
אבנית שחורה, חומר, חומר יציקה כחול; עבודת אבניים, יציקה לתבנית
מי
אורית בן אריה, ילידת 1976
למה
"העבודה מקפיאה רגע בתהליך העבודה שבו כלי העבודה של הקדר פוגש את הכלי שנוצר על האובניים. לא ברור אם כלי העבודה תמך בתהליך או שמא הפריע לו וגרם לקריסה. העבודה מתייחסת לנושאים המלווים אותי ביצירתי מזה מספר שנים מנקודות מבט שונות, והיא ממשיכה את העיסוק שלי באובייקטים המקיפים אותי בסטודיו – כלי עבודה, תבניות גבס, צובענים וכדומה.
תכונות המדיום מאפשרות לי ליצור את האובייקטים בטכניקות מסורתיות עם מעט מאד אמצעים, ולהעניק להם את פני השטח שמשאירים את טביעת האצבע, חושפים את הדרך שבה הם נוצרו, ובד בבד להעלות את השאלות הנוגעות בתפר שבין התעשיתי/שימושי לבין עבודת היד האותנטית שאינה תמיד מניבה חפץ שימושי גרידא.
בעבודה זו בחרתי להפגיש בין כלי עבודה (כלייה – כלי העבודה של הקדר) ובין צורות בסיס על האובניים ובנייתן לכדי מבנה מודולרי שמתכתב עם צורות יסוד, כגון הצילינדר, ועד לצורות קלאסיות של כלי קיבול. המבנים מודולריים והאובייקטים מורכבים משני חלקים בהם הכלי עומד על ׳פודיום׳ המשלים את הצורה והופך להיות חלק ממנה, עד שלא ברור אם הוא הגוף עצמו או רק בתפקיד ׳נושא׳ הכלי."
איפה
העבודה מוצגת במרכז רוטשילד, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.
כתבות נוספות
ריאיון עם הצלם ראאד בואיה – מתוך קטלוג התערוכה "השחור הוא החיים, הלבן הוא האמנות" שראה אור לאחרונה. מראיין: גיא רז, אוצר התערוכה
13.03.24
חדש באוסף: עבודות מהביאנלה לאומנויות ולעיצוב 60 אמניות ואמנים שהשתתפו בשתי תערוכות הביאנלה לאומנויות ולעיצוב במוז"א, תרמו את עבודותיהם לאוסף המוזיאון
12.03.24
חדש באוסף: תרומת אוסף טננבוים לביתן הזכוכית תרומה משמעותית וחשובה של כ-75 פריטי זכוכית מאוסף רבקה וצבי טננבוים לזכר בנם החלילן ידין טננבוים ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים
25.02.24