מה
חומר, אבנית, פולימרים, צובענים; רידוד לתבנית, יציקה קרמית, פיסול ידני, צביעה
מי
אסתי דרורי, ענת נגב
למה
באמצעות בחינה טיפולוגית של קדרות קלאסית, איסוף פרטי פיסול אתיופי, יצירת תבניות, פיסול ידני של הפריטים ותרגומם לשפה עיצובית עכשווית, אסתי דרורי וענת נגב מנסות להחיות ולשמר תרבויות וטכניקות עבר ומסורות שהולכות ונעלמות, במטרה להשיב אל השיח העכשווי קולות העומדים בפני הכחדה. דרורי ונגב דנות בחיבורים בין מדיומים שונים – אמנותיים ותרבותיים – ובחיבורים בין חומרים "גבוהים" ל"נמוכים", בגישה עיצובית עכשווית המבקשת לגשר בין עבר לעתיד.
"האתגרים בתהליך העבודה היו רבים ונבעו מהשוני הרב בין התרבויות, טווח הזמן וחומרי הגלם. באמצעות הבלטה מכוונת של הניגודים, הזהב והשחור, רצינו לחבר, לגשר ולתת לכל מרכיב את קולו הייחודי מבלי לוותר על הרמוניה במוצר הסופי".
הרקע של האמניות מחבר בין נקודות מוצא שונות הבאות לידי ביטוי ביצירה הסופית: אסתי דרורי באה מחקר תרבויות העולם הקלאסי, עוסקת במחקר בתחום ההתקבלות (Reception) של תרבויות עתיקות בתרבות ובמדיה עכשווית ובהשפעתן על התרבות החומרית בתקופתנו; ענת נגב באה מתחום העיצוב התעשייתי, הדפסות תלת־ממד ושיטות טכנולוגיות מודרניות ומשלבת תהליכים מתועשים וידניים ליצירת מוצרים שמשתייכים לקטגורית ה- Art/Design.
רוצים לשמוע עוד על העבודה? הקליקו כאן
איפה
בביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.
כתבות נוספות
ריאיון עם הצלם ראאד בואיה – מתוך קטלוג התערוכה "השחור הוא החיים, הלבן הוא האמנות" שראה אור לאחרונה. מראיין: גיא רז, אוצר התערוכה
13.03.24
חדש באוסף: עבודות מהביאנלה לאומנויות ולעיצוב 60 אמניות ואמנים שהשתתפו בשתי תערוכות הביאנלה לאומנויות ולעיצוב במוז"א, תרמו את עבודותיהם לאוסף המוזיאון
12.03.24
חדש באוסף: תרומת אוסף טננבוים לביתן הזכוכית תרומה משמעותית וחשובה של כ-75 פריטי זכוכית מאוסף רבקה וצבי טננבוים לזכר בנם החלילן ידין טננבוים ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים
25.02.24