ידיים, 2017, מיכאלה מיקה אורסתיו - מוזיאון ארץ ישראל

ידיים, 2017, מיכאלה מיקה אורסתיו

מה

וידאו (1:30 דקות), מתוך פרויקט גמר, תואר שני בעיצוב תעשייתי בצלאל (בהנחיית לינט שמיע עופר). צילום וידאו: ספי הלפרט

מי

מיכאלה מיקה אורסתיו, ילידת 1977

למה

"עבודת האבניים היא מכלול של גוף, חומר ומכונה – ידיים, חימר ואבניים. ניסיתי לפרק ולהפריד את הגורמים, ולהראות כל אחד מהם לחוד בפעולה. עבודת הווידאו הזאת, שבה נראית פעולת הידיים לבדה ללא החומר והאבניים, היא אחת מסדרה של עבודות וידאו העוסקות בנושא.

מחקרי החל כשהכנסתי מצלמה אל תוך הסטודיו שלי. המצלמה חדרה אט אט לעבודתי והחלה לתפוס מקום מרכזי במחקר. התחלתי לתעד פעולות רבות שלי מכל מיני זוויות, ולהתבונן מחדש במעשי ידיי, הכה שגורים לי. המצלמה, שדרכה התבוננתי וחקרתי את פעולותיי, הפכה לעוד חומר, לכלי עבודה נוסף שלי בסטודיו, שהצליח ללכוד את הרגע ולתת לו את המשמעות הנוספת. עיקר המחקר שלי היה בחינת משמעויות ופירושים חדשים לגוף שלי, לפעולות שלי, לתהליכי העבודה ולתוצרים עצמם, וזאת על ידי התבוננות מדוקדקת דרך המצלמה על עשייתי הקרמית. המצלמה גרמה לי למקד את הפוקוס ולכוון את זווית הראיה אל חלקים שלעיתים לא שמים אליהם לב, ולהפנות אליהם את הזרקור. תוך כדי העבודה, וההתבוננות עליה דרך עדשת המצלמה, נגלו מצבים ורגעים מסוימים, שקיבלו פתאום אור חדש ומשמעויות נוספות. הרגעים שעוברים וחולפים בשגרת העשייה בלי התייחסות מיוחדת אליהם, קיבלו עכשיו את תשומת הלב המרבית, והאירו מחדש את משמעות העשייה בשבילי כיוצרת.

רגעים שונים ומגוונים כמו דימוי המים הנוזלים מעשיית כלי על האבניים, שערת החומר הניגרת מגילוף כלי, תנועת הבקבוק כאשר אני נושפת אל תוכו אוויר, מראה סחרור הסטודיו מנקודת מבטן של האבניים וכו'. וכמו בעבודה זו שבה נראות תנועות ידיי העובדות לבדן".

Hands, 2017, Michaela (Mika) Orstav

Hands, 2017, Michaela (Mika) Orstav / ידיים, 2017, מיכאלה מיקה אורסתיו

Hands, 2017, Michaela (Mika) Orstav

איפה

העבודה מוצגת בביתן הקרמיקה, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.