מה
מיצב חוץ: חול קינטי; יציקה לתבנית באמצעים דיגיטליים
מי
דורי (דורון) אורין, יליד 1969.
ממייסדי קבוצת UMAMY; משלים בימים אלו את עבודת הדוקטור שלו על המכונית הישראלית בתוכנית למדע, טכנולוגיה וחברה באוניברסיטת בר אילן; מתמחה ביחסי עיצוב־חדשנות־חברה; מרכז את הלימודים המעשיים במחלקה לעיצוב במכללת סמינר הקיבוצים; מרצה בבצלאל.
למה
"אני מנצל את ההזדמנות לחזור ולשחק. אני בונה את תל אביב האוטופית, עיר הנבנית מן החולות, עיר שתושביה המדומיינים שווים זה לזה וחיים בפשטות ובצניעות. ואז אני הורס את תל אביב שלי ובונה תחתיה עיר חדשה, המצייתת לאינטרסים הכלכליים של השוק החופשי המתקיימים כיום. בכך אני ממחיש את הפער בין ישראל המדומיינת של פעם לישראל המתממשת עכשיו, בין שאיפתם של המעצבים והארכיטקטים ליצור מבנים שיקיימו בתוכם חיים אידיליים ובעלי משמעות לבין השלמה עם מציאות קפיטליסטית ודורסנית שבה העיסוק העיצובי תפל, עקר ונטול משמעות".
חול ים מקומי נשפך לתבנית ייעודית, שמעוצבת כבלוק שיכון ונוצרה באמצעי ייצור דיגיטליים, הפך לעיר בנויה מבלוקים (שיכונים), בהשראת ארמונות החול הנבנים בחוף הים. העיר הצומחת מן החולות מגלמת את הפער בין הפנטזיה למציאות – שיכונים צפופים וחסרי מעוף של מבנים זהים. במהלך הביאנלה יקיים דורי אורין תהליכים של פינוי־בינוי ויהפוך את בנייני הבלוקים למגדלי מגורים מודרניים, שיוכנו אף הם באותה השיטה אך בתבנית שונה, שלתוכה ייצוק את החול שיתקבל מפירוק השיכונים.
העבודה ״מן החולות״ נוצרה בהשראת תמונה מהאלבום המשפחתי של דורי שבה נראה סבו, משה גלרנטר, חופר את יסודות מפעל ״אתא״ בקרית אתא בשנת 1934
רוצים לשמוע עוד על העבודה? הקליקו כאן
איפה
בביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.
כתבות נוספות
ריאיון עם הצלם ראאד בואיה – מתוך קטלוג התערוכה "השחור הוא החיים, הלבן הוא האמנות" שראה אור לאחרונה. מראיין: גיא רז, אוצר התערוכה
13.03.24
חדש באוסף: עבודות מהביאנלה לאומנויות ולעיצוב 60 אמניות ואמנים שהשתתפו בשתי תערוכות הביאנלה לאומנויות ולעיצוב במוז"א, תרמו את עבודותיהם לאוסף המוזיאון
12.03.24
חדש באוסף: תרומת אוסף טננבוים לביתן הזכוכית תרומה משמעותית וחשובה של כ-75 פריטי זכוכית מאוסף רבקה וצבי טננבוים לזכר בנם החלילן ידין טננבוים ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים
25.02.24